Tekst alternatywny a tekst tytułu a nazwy plików w obrazach, jaka jest różnica?

Jaka jest różnica między tekstem alternatywnym obrazu, tekstem tytułu i nazwami plików? Dowiedz się, jak zoptymalizować każdy z nich pod kątem wyszukiwania.

Zoptymalizowany tekst alternatywny obrazu (nazywany również tekstem alternatywnym), tekst tytułu obrazu i nazwy plików obrazów są częścią dobrej optymalizacji obrazu.

Ale jaka jest różnica między tekstem alternatywnym obrazu a tytułem?

Czy trzymasz je takie same? Czy sprawiasz, że wszystkie są inne?

W tym poście dowiesz się o różnicach między atrybutem alt obrazu, tekstem tytułu obrazu i nazwą pliku obrazu, a także znajdziesz zalecenia, jak lepiej je zoptymalizować pod kątem wyszukiwania.

Tekst alternatywny a tag alt: który jest poprawny?

Kiedy myślisz o tekście alternatywnym obrazu, termin, który może od razu przyjść na myśl, to „znacznik alt”.

Cóż, tag alt jest naprawdę mylącą nazwą i w ogóle nie istnieje. Tekst alternatywny lub tekst alternatywny to atrybut tekstu alternatywnego znacznika obrazu.

Co to jest tekst alternatywny obrazu?

Tekst alternatywny lub tekst alternatywny służy do wyświetlania tekstu opisującego obraz w „alternatywnych” źródłach.

Przede wszystkim jego celem jest uczynienie obrazów bardziej dostępnymi dla niewidomych korzystających z czytników ekranu, aby sieć była bardziej dostępna zgodnie z wytycznymi W3C dotyczącymi ułatwień dostępu .

Pozwala określić opis obrazu, który jest przesyłany przez dźwiękowy moniter, który informuje osoby niedowidzące lub niewidzące, co aktualnie znajduje się na stronie.

Drugim celem tekstu alternatywnego jest opisanie obrazu dla osób, które z jakiegokolwiek powodu zdecydowały się wyłączyć obrazy w swojej przeglądarce internetowej.

Ponadto spełnia wymagania tych programów użytkownika, które również nie są w stanie „zobaczyć” obrazów.

Z reguły tekst alternatywny powinien zawierać ukierunkowaną optymalizację słów kluczowych w kontekście opisującym, o czym jest obraz. Jeśli dla obrazu nie istnieje alternatywny tekst, zostanie on wyświetlony jako pusty obraz.

Ponieważ Google nie może dokładnie indeksować obrazów, Google wykorzystuje tekst alternatywny jako punkt odniesienia, gdy próbuje zrozumieć, o czym jest obraz.

Ważne jest, aby zwrócić uwagę na wytyczne W3C dotyczące dostępności tekstu alternatywnego :

Używając elementu img, określ krótką alternatywę tekstową z atrybutem alt. Notatka. Wartość tego atrybutu jest określana jako „tekst alternatywny”.

Gdy obraz zawiera słowa, które są ważne dla zrozumienia treści, tekst alternatywny powinien zawierać te słowa. Dzięki temu tekst alternatywny będzie pełnił tę samą funkcję na stronie, co obraz. Zwróć uwagę, że niekoniecznie opisuje wizualne cechy samego obrazu, ale musi przekazywać to samo znaczenie, co obraz.

Co to jest tekst tytułu obrazu?

Tekst tytułu obrazu to atrybut używany do dostarczania dodatkowych informacji o obrazie. Biorąc to pod uwagę, tytuł obrazu nie jest używany do rankingu wyszukiwania , więc optymalizacja nie jest tak ważna.

Ale jeśli masz obsesję na punkcie SEO i chcesz zoptymalizować wszystko, aby uzyskać jak najlepsze wyniki w optymalizacji W3C, koniecznie dołącz zarówno tekst alternatywny, jak i tekst tytułu dla swojego obrazu.

Jednak nie musisz robić nic szalonego, aby zoptymalizować tekst tytułu.

Po prostu użyj szybkiego, krótkiego, chwytliwego tytułu, który uzupełnia to, co zoptymalizowałeś pod kątem tekstu alternatywnego, i będziesz gotowy.

Zamiar użytkownika i wrażenia użytkownika powinny być głównym celem optymalizacji

Niewiele zmieniło się w ciągu ostatnich 10 lat, jeśli chodzi o optymalizację pod kątem tekstu alternatywnego i atrybutów tytułu.

Optymalizując oba te atrybuty, należy skupić się nie tylko na kierowaniu na słowa kluczowe , ale także na zamiarze użytkownika .

Nie używaj słów kluczowych i oczywiście zmieniaj słowa kluczowe, gdy jest to właściwe.

Podczas optymalizacji tekstu alternatywnego i tytułów na obrazach ważne jest, aby skupić się na następujących kwestiach:

  • Czy ten tekst alternatywny i tekst tytułu pomogą moim użytkownikom?
  • Czy ten tekst alternatywny i tekst tytułu zaspokoją intencje użytkownika?
  • Czy to poprawi wrażenia użytkownika?

John Mueller z Google potwierdził również w tweecie z 2017 roku,  że obrazy używane do celów projektowania/pozycjonowania nie muszą mieć tekstu alternatywnego, więc pusty tekst alternatywny taki jak ten (alt=””) jest w porządku.

Więcej wyjaśnień na temat obsługi tekstu alternatywnego przez Google

John wspomniał wcześniej, że Google może użyć tekstu alternatywnego jako tekstu kotwicy, jeśli obraz jest również linkiem.

Ponadto John stwierdził również, że Google może widzieć tekst w atrybutach alt obrazu jako część strony, na której osadzony jest obraz.

Warto również zauważyć, że Mueller wyjaśnił, jak pomocny jest tekst alternatywny dla obrazów Google, zwłaszcza jeśli chcesz, aby były tam wyświetlane.

Zaleca również włączenie leniwego ładowania, aby obraz zawierał ten tekst alternatywny tak wcześnie, jak to możliwe.

W zależności od implementacji z leniwym ładowaniem może ona renderować się inaczej, więc przetestuj swoją konfigurację i upewnij się, że Google może pobierać i indeksować.

Rekomendacje dotyczące obrazów Google

Oto sugestie Google dotyczące poprawy komfortu korzystania z tekstu alternatywnego, bezpośrednio z wytycznych dotyczących publikowania obrazów :

Stwórz wspaniałe wrażenia użytkownika

Aby zwiększyć widoczność swoich treści w Grafice Google, skup się na użytkowniku, zapewniając mu jak najlepsze wrażenia: twórz strony głównie dla użytkowników, a nie dla wyszukiwarek. Oto kilka porad:

  • Zapewnij dobry kontekst: upewnij się, że treść wizualna jest odpowiednia do tematu strony. Sugerujemy, aby wyświetlać obrazy tylko tam, gdzie dodają oryginalną wartość do strony. Szczególnie odradzamy strony, na których ani obrazy, ani tekst nie są oryginalną treścią.
  • Optymalizuj rozmieszczenie: jeśli to możliwe, umieszczaj obrazy w pobliżu odpowiedniego tekstu. Kiedy ma to sens, rozważ umieszczenie najważniejszego obrazu u góry strony.
  • Nie umieszczaj ważnego tekstu w obrazach: unikaj umieszczania tekstu w obrazach, zwłaszcza ważnych elementów tekstowych, takich jak nagłówki stron i elementy menu, ponieważ nie wszyscy użytkownicy mają do nich dostęp (a narzędzia do tłumaczenia stron nie będą działać na obrazach). Aby zapewnić maksymalny dostęp do treści, zachowaj tekst w formacie HTML, podaj tekst alternatywny dla obrazów.
  • Twórz witryny informacyjne i wysokiej jakości: Dobra treść na Twojej stronie jest tak samo ważna jak treść wizualna dla grafiki Google – zapewnia kontekst i sprawia, że ​​wynik jest bardziej praktyczny. Treść strony może zostać użyta do wygenerowania fragmentu tekstu dla obrazu, a Google bierze pod uwagę jakość treści strony podczas oceniania obrazów.
  • Twórz witryny przyjazne dla urządzeń: użytkownicy wyszukują w Grafice Google częściej na urządzeniach mobilnych niż na komputerach. Z tego powodu ważne jest, aby zaprojektować witrynę dla wszystkich typów i rozmiarów urządzeń. Użyj narzędzia do testowania przyjaznego dla urządzeń mobilnych, aby sprawdzić, jak dobrze Twoje strony działają na urządzeniach mobilnych, i uzyskaj informacje zwrotne na temat tego, co należy naprawić.
  • Utwórz dobrą strukturę adresu URL dla swoich obrazów: Google używa ścieżki adresu URL oraz nazwy pliku, aby zrozumieć Twoje obrazy. Rozważ zorganizowanie treści obrazu tak, aby adresy URL były konstruowane logicznie.

Optymalizacja nazw plików

Google używa nazw plików obrazów, aby dokładnie określić, jaki jest temat obrazu.

Optymalizując nazwy plików zgodnie z optymalizacją tekstu alternatywnego i tekstu tytułowego, można zapewnić lepsze zrozumienie, które pomoże Twoim obrazom w rankingu w wyszukiwaniu obrazów.

W większości przypadków nie potrzebujesz długich nazw plików z długim tekstem opisu.

Wyrażenie kluczowe, które w większości opisuje obraz, jest w porządku.

Upewnij się tylko, że tekst nazwy pliku dokładnie odzwierciedla to, o czym jest obraz.

Tak! Zoptymalizuj swoje obrazy. Ale nie przesadzaj

Prawidłowa optymalizacja obrazów jest ważna, ale nie trzeba poświęcać im tyle czasu, aby stracić z oczu większy obraz.

Upewnij się, że wydajesz tylko to, co jest konieczne, aby Twoje zdjęcia były w rankingu i uzupełniały Twoje działania marketingowe online.

Ale nie trać z oczu ostatecznego celu, jakim jest poprawa doświadczenia użytkownika.